loading...

بیلیط چارتر هواپیما

علاوه بر معماری باشکوه و آثار هنری ، اقامتگاه های سابق سلطنتی نیز دارای باغ ها و باغ های بسیار زیبا و دارای چشمه های بسیار زیبا و تخته های گل است. این کاخ های زیبا به دلیل ارزش هنری ، فرهنگی و تاریخی قابل توجهی که دارند ، هم اکنون برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری و موزه های اطراف را رقم می زنند.

علاوه بر معماری باشکوه و آثار هنری ، اقامتگاه های سابق سلطنتی نیز دارای باغ ها و باغ های بسیار زیبا و دارای چشمه های بسیار زیبا و تخته های گل است. این کاخ های زیبا به دلیل ارزش هنری ، فرهنگی و تاریخی قابل توجهی که دارند ، هم اکنون برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری و موزه های اطراف را رقم می زنند.

15. کاخ بزرگ

قصر بزرگ

کاخ بزرگ را که در ساحل رودخانه چائو فریا قرار دارد ، درست در قلب بانکوک می توان یافت. در سال 1782 ساخته شده است ، این مجموعه گسترده و باغ های گسترده آن زمانی در پادشاهان قدیمی تایلند واقع شده است. این کاخ که اکنون تا حدی در معرض دید عموم قرار دارد ، دارای ساختمانهای زیبا ، حیاط های مجلل و غرفه های زیبا با تعداد زیادی معماری زیبا و سنتی تایلندی در معرض نمایش است. برجسته اما بدون شک معبد زمرد زمرد است که مورد احترام ترین سایت بودایی در کل تایلند است.

14. کاخ دریاچه

کاخ دریاچه

اکنون یک هتل مجلل ، دریاچه قصر ، زمانی به عنوان یک اقامتگاه تابستانی و عقب نشینی اعضای سلسله سلطنتی میوار در هند عمل می کرد. ساخته شده بین سالهای 1743 و 1746 ، کاخ سفید درخشان را می توان در Udaipur پیدا کرد - "شهر دریاچه ها". کاخ جادویی که در وسط یک دریاچه در یک جزیره قرار گرفته است ، منظره ای بسیار عاشقانه را ایجاد می کند. گنبدها و نماهای زیبا آن به صورت رؤیایی در آبهای اطراف منعکس شده است. این هتل علاوه بر سوئیت های مجلل و تزئینی که دارد ، دارای غرفه ها و حیاط های خارق العاده ای است که می توانند در کنار باغ های سرسبز و چشمه های چشمک زنانه از آن بازدید کنند. کاخ دریاچه به لطف تنظیمات بی نظیر و معماری شگفت انگیز ، واقعاً شادی دارد که می توان به آن نگاه کرد.

13. کاخ پیترهوف

کاخ پیترهوفdreamstime / © Lavendertime

ملقب به "ورسای روسی". کاخ پیترهوف به لحاظ وسعت ، مقیاس و شکوه آن مطمئناً اقامتگاه سلطنتی سان کینگ را رقیب می کند. کاخ و باغهای مرتب آن با فضای گسترده ای در ساحل خلیج فنلاند ، درست در خارج از سن پترزبورگ قرار گرفته است. این کاخ عجیب و غریب که در فاصله سالهای 1709 تا 1756 ساخته شد ، توسط پیتر بزرگ به مظهر نمادسازی و برجسته سازی نوسازی و غربی شدن روسیه مأمور شد. به همین ترتیب ، هر اتاق با ظرافت تر از آخرین اتاق طراحی و تزئین شده است که اتاق تاج و تالار چسما دو برجسته هستند. بیرون همان حیرت انگیز است. وجود چشمه ها و تخته های بی پایان برای بازدید کنندگان از آن سرگردان است ، و همچنین گراند آبشار مناسب است. مجتمع کاخ پیترهوف یک حیرت هنری و معماری را نباید از دست داد.

12. کاخ میسور

کاخ میسور

کاخ میسور در هند با نمای های زینتی ، طاق های زیبا و گنبدهای با شکوه از سنگ مرمر ، واقعاً یک نمایشگاه ایستاده است. این کاخ که بین سالهای 1897 و 1912 ساخته شده است تا ثروت و قدرت شگفت انگیز سلسله وادیار را به نمایش بگذارد ، این کاخ در واقع فقط یکی از هفت مورد در میسور است ، که به طور ملقب به "شهر کاخ ها" لقب گرفته است. اگرچه بسیاری از بناها و اماکن دیدنی شگفت انگیز را می توان در اطراف شهر یافت ، اما معماری دستگیر قصر میسور و باغ های سرسبز آن را به محبوب ترین جاذبه گردشگری میسور تبدیل کرده است.

11. کاخ پاپ ها

کاخ پاپ ها

کاخ پاپ ها در آوینیون ، هر دو یک قلعه بسیار زیبا و زیبا ، به نظر می رسد جایی است که روسای کلیسای کاتولیک در دهه 1300 اقامت داشتند. این کاخ به دلیل سرنشینان تأثیرگذار ، مجبور شد قدرت و اعتبار خود را نیز به عهده بگیرد. در اوج خود ، یکی از بزرگترین ساختمانهای گوتیک در اروپا بود. این کاخ که اکنون یک مکان مهم تاریخی و معماری مهم است ، برای کشف جالب است. دیوارهای ضخیم و برجهای محکم از کلیساهای جذاب تزئین شده در نقاشی ها و نقاشی های دیواری محافظت می کند. پس از بازگشت اقامت پاپ به رم در سال 1378 ، این کاخ به آرامی پیش از آنکه بعداً توسط نیروهای ناپلئون به عنوان سربازخانه و زندان مورد استفاده قرار گیرد ، دچار بی اعتنایی شد.

10. کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام در لندن ، یکی از مشهورترین و عکاسی ترین ساختمان های روی زمین ، مدت هاست که محل اقامت پادشاهان انگلیس بوده است. در ابتدا در سال 1703 ساخته شد تا یک شهرک شهری بزرگ باشد ، با گذشت سالها ، به آرامی بزرگ شد و دوباره طراحی شد ، با نمای معروف آن در سال 1911 اضافه شد. در کل ، این کاخ دارای 775 اتاق است که بسیاری از آنها با اثاثیه ای زیبا ، نقاشی های نفیس ، و مجسمه های قدیمی از این میان ، برجسته ترین برجستگان است. اینها هر ماه اوت و سپتامبر برای عموم باز می شود و در جایی است که روسای ایالت های بازدید کننده هنگام حضور در لندن در آنجا می مانند.

9. کاخ شنبون

کاخ شنبون

کاخ Schonbrunn یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در کل اتریش است که در حومه وین قرار دارد. با رنگ گرم و زرد رنگ ، کاخ زرق و برق دار Rococo یک بار اقامتگاه تابستانی هاپسبورگ بود ، با امپراتور فرانتز جوزف اول در همانجا متولد شد. در حالی که تنها 40 اتاق از 1،441 اتاق آن برای عموم آزاد است ، اما این اتاق ها به صورت فوق العاده تزئین شده اند و دارای سالن های زیبایی به نمایش در کنار آثار هنری جذاب ، پرکاربرد و مجسمه ها. باغهای بی پایان آن به همان اندازه لذت بخش هستند که بتوانند از آن کاوش کنند. در کنار قدیمی ترین باغ وحش جهان که زمانی مدیریت منبری بود ، می توان یک باغ گیاه شناسی شگفت انگیز و نارنگی را پیدا کرد.

8. کاخ پوتالا

کاخ پوتالا

کاخ پوتالا از مدت ها قبل یکی از مهمترین و چشمگیرترین بناهای تاریخی در کل تبت واقع شده است. هنگامی که محل اقامت زمستانی Dalai Lamas بود ، کاخ قرمز و سفید چشمگیر در سال 1649 بنا شد ، اگرچه نسخه های اولیه از حداقل قرن 7th در همان نقطه ایستاده بودند. این بنای عظیم حاوی بیش از 10،000 زیارتگاه است که تصور می شود بیش از 200،000 مجسمه در اطراف تالارهای مقدس و مجالس تشریفاتی آن کاشته شده است. کاخ پوتالا با داشتن کوههای بلند در اطرافش ، منظره ای هیجان انگیز ایجاد می کند و نمادی ماندگار از بودی تبت است.

7. Chateau de Chambord

قلعه چامفورد

Chateau de Chambord که در لیر دره واقع شده است ، بدون شک یکی از نقاط قوت معماری رنسانس فرانسه است. طراحی شده توسط فرانسیس اول به عنوان یک خانه شکار ، طراحی دقیق و دلربا آن با افتخار نشان از ثروت و قدرت شگفت انگیز سلطنت. اگرچه بسیاری از اثاثیه های فوق العاده پس از انقلاب فرانسه از بین رفته و از بین برده شد ، اما بازدید کنندگان هنوز هم می توانند از سرگردانی در اطراف سالن ها و اتاق های ظریف آن لذت ببرند. روی هم رفته برجهای برج و برج های چشمی منظره ای دیدنی و جذاب را ایجاد می کنند ، به ویژه هنگامی که با چمن های سرسبز و خندق های بازتابی که در اطراف آن قرار دارند ، مغایرت داشته باشد.

6. هاوا محل

هاوا محل

هاو محل با نام زیبای و زینت بخش خود ، به انگلیسی ترجمه کرد و با خوشحالی به "کاخ بادها" ترجمه کرد. در سال 1799 تکمیل شده ، ستون های زیبا ، طاق های جذاب و گنبدهای با عزت بیشتر از سنگ ماسه سنگ شگفت انگیز قرمز و صورتی ساخته شده است که جیپور به آن مشهور است. در حالی که این کاخ دارای بناها و حیاط های زیبایی برای بازدید از آنها و همچنین یک موزه باستان شناسی فوق العاده است ، اما نمای بیرونی آن مانند لانه زنبوری است که بیشترین توجه را به خود جلب می کند. بیش از پنج طبقه ، خلیج های زیبا با پنجره های شیشه ای رنگی و کارهای پیچیده مشبک باورنکردنی به نظر می رسند و برجسته هر بازدید از کاخ است.

5. کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی

در یک مکان زیبا در سواحل بسفر ، از کاخ توپکاپی است که سلاطین قبلاً بر امپراطوری عثمانی حکومت می کردند. این کاخ که در سال 1459 به دستور مفتح فاتح ساخته شده است ، دارای اتاقهای زینتی و ظاهری فراوان است که دارای برخی از هنرها و معماریهای شگفت انگیز اسلامی است. علاوه بر سالن ها و حیاط های خیره کننده آن ، جواهرات و جواهرات درخشان گنجینه امپریال نیز برای بازدید از بازدید کنندگان و همچنین آپارتمان های بی پایان و عجیب امپریال حرم وجود دارد. اکنون یک موزه با شکوه ، کاخ توپکاپی یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است.

4. کاخ ورسای

کاخ ورسای

اگرچه ورسایا به عنوان یک خانه ی شکار ساده شروع شد ، اما به یکی از بزرگترین و بزرگترین کاخ هایی که تاکنون در لوئیز چهاردهم دیده شده بود ، تبدیل شد. پادشاه خورشید قبل از اینکه آن را به محل اقامت سلطنتی و کرسی دولت خود تبدیل کند ، آن را تزئین و بزرگ کرده است. اگرچه بسیاری از با ارزش ترین آثار هنری و گنجینه های آن پس از انقلاب فرانسه در لوور برداشته شد و در لوور قرار داده شد ، اما بازسازی های گسترده و مرمت ها باعث شده است که این کاخ به شکوه سابق خود بازگردد.

اکنون یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در فرانسه ، هر ساله میلیون ها نفر برای دیدن آپارتمان های باشکوه آن رویال ، و همچنین تالار درخشان آینه ها و رویال اپرای دیدن می کنند. علاوه بر این ، باغهای باشکوه آن با فواره های خارق العاده و گلهای زیبا نیز به خوبی کاوش می شوند. کاخ ورسای به دلیل همه وقایع در حال تغییر جهان که در سالنهای درخشان آن روی داده است یکی از مهمترین گنجینه های تاریخی ، فرهنگی و معماری کشور است.

3. الهامرا

الهامرا

Alhambra که در بالای یک فلات مشرف به گرانادا واقع شده است ، یکی از مشهورترین و قابل تشخیص ترین کاخ های روی زمین بوده است. این مجموعه بزرگ که توسط سلاطین ناصدر در قرن سیزدهم ساخته شده است ، با افتخار بسیاری از معماریهای کاملاً نفیس اندلس را با طراحی و نقوش پیچیده در هر کجا که به شما نگاه کند ، به نمایش می گذارد. سرگردانی در باغهای زیبای آن ، استحکامات محکم و حیاط هایی با روکش کلوندی لذت بخش است ، در حالی که موزه هنرهای زیبا مجموعه ای شگفت انگیز از آثار هنری را برای بازدید بازدید کنندگان دارد.

در میان بسیاری از نکات برجسته ستون های حک شده با شکوه و غرفه های زیبا از دیوان شیرها و دوست داشتنی مراقبت از گل و چشمه های جنرالیف. با کوههای باشکوه سیرا نوادا که در پس زمینه قرار گرفته اند و درختان پرشور در اطراف دیواره های بژ آن بالا می روند ، الهامرا مطمئناً منظره ای به یادماندنی را ایجاد می کند.

2. کاخ زمستانی

کاخ زمستانیdreamstime / © Vladimirleskov

کاخ زمستان که در زمان اقامت تزارهای روسی قرار داشت ، اکنون موزه معروف جهان هرمیتاژ را در خود جای داده است. به سبک های باروسی الیزابتان ساخته شده است و به نظر می رسد دیوارهای سبز و سفید بی پایان آن به بیش از 1500 اتاق احداث شده است که هرکدام از آنها بصورت زینتی طراحی و تزئین شده اند. ابعاد و مقیاس کاخ ، به ذکر زیبایی از هنر و معماری در معرض نمایش نیست ، قدرت و قدرت روسیه امپریالیستی را کاملاً نشان می دهد.

سلطنت و امپراتوری سقوط کرد ، با این حال ، در سال 1917 ، هنگامی که کاخ زمستان در یکی از وقایع تصمیم گیرنده انقلاب روسیه توفان شد. امروزه کاخ و موزه یکی از نکات برجسته هر بازدید از سن پترزبورگ است.

1. شهر ممنوعه

شماره 1 از زیباترین کاخ های جهانflickr / Bridget Coila

از زمان ساخت در سال 1406 ، شهر ممنوعه بر مرکز پکن و همچنین خود چین تسلط یافته و از آن تعریف کرده است. وطن امپراتوری هر دو سلسله مینگ و چینگ ، از اینجا بود که آنها بر امپراتوری گسترده خود حکومت کردند. مجموعه کاخ شامل یک منطقه قابل توجه است که توسط یک دیوار بلند و یک تپه گسترده محافظت شده است ، و در حدود 980 ساختمان مختلف را شامل می شود. این نمایشگاه ها بسیاری از معماری های باورنکردنی کاخ چینی را به نمایش می گذارند که تالار عالی هارمونی و کاخ پاکی آسمانی تنها دو مورد از دیدنی های دیدنی آن است.

از زمان ربودن آخرین امپراطور در سال 1925 ، شهر ممنوعه مورد توجه موزه قصر واقع شده است که دارای مجموعه ای حیرت انگیز از آثار هنری و آثار باستانی است که بازدید کنندگان از آن لذت می برند. اوج قدمت بیش از دو هزار سال هنر و معماری چینی و آسیای شرقی ، شهر ممنوعه یکی از مهمترین و چشمگیرترین مناظر نه تنها در پکن بلکه در چین است.

محمد اسدی بازدید : 238 چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 18:22
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 116
  • بازدید سال : 358
  • بازدید کلی : 8591
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی