loading...

بیلیط چارتر هواپیما

در طول قرون و هزاره ها ، زیبایی شناسی به آرامی تغییر یافت: معماری رومانیایی و گوتیک جای خود را به ویژگی های رنسانس و باروک داد. گنجینه های پر زرق و برق و آثار هنری الهی در داخل نمازخانه ها و شبستانهای آنها نیز با روزگار تغییر کرد. امروزه این کلیساهای زیبا برخی از مهمترین نقاط دیدنی معماری و تاریخی اطراف را به وجود آورده است که هر ساله میلیون ها نمازگزار و گردشگر از آنها بازدید می کنند.

در طول قرون و هزاره ها ، زیبایی شناسی به آرامی تغییر یافت: معماری رومانیایی و گوتیک جای خود را به ویژگی های رنسانس و باروک داد. گنجینه های پر زرق و برق و آثار هنری الهی در داخل نمازخانه ها و شبستانهای آنها نیز با روزگار تغییر کرد. امروزه این کلیساهای زیبا برخی از مهمترین نقاط دیدنی معماری و تاریخی اطراف را به وجود آورده است که هر ساله میلیون ها نمازگزار و گردشگر از آنها بازدید می کنند.

17. بانوی ما از سنگ

بانوی ما از سنگ© dreamstime

بانوی ما از صخره ها واقع در یک جزیره کوچک در خلیج کوتور با کوه های زرق و برق دار که در اطراف آن قرار دارند ، واقعاً در یک مکان خیره کننده قرار گرفته است. افسانه می گوید که این جزیره مصنوعی به آرامی با گذشت قرن ها به وسیله مأموران دریایی پرتاب شد و به لطف مادونا برای بازگشت ایمن آنها ، صخره های سنگی را به خلیج خود انداختند.

در حالی که کلیسا و مکان دوست داشتنی آن باعث ایجاد عکس های فوق العاده ای می شود ، فضای داخلی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار نیست. دلیل این امر این است که این دیوارها با نقاشی های زیبایی از هنرمند باروک قرن 17th Tripo Kokolja پوشانده شده است که The Death of Virgin مشهورترین اوست.

16. مونت سنت میشل ابی

مونت سنت میشل ابی© dreamstime

مونت سنت میشل ابی که در بالای جزیره جزر و مدی واقع در شمال غربی فرانسه واقع شده است ، یکی از چشمگیرترین مناظر را تصور می کند. ابی عظیم با نمازخانه ها و کلوچه های جذاب آن ، در بالای ساختمان ها و سالن های درهم ریخته شهری که در پایین تپه سقوط می کند قرار دارد.

این امر به این دلیل است که جامعه فئودالی ، ابیانه - و بنابراین خدا - را بالاتر از هر چیز دیگری قرار داده است. در حالی که راهبان و یک صومعه حداقل از قرن 9 میلادی پذیرای زائران در کوه بوده اند ، بخش اعظم ابی و کلیسای لذت بخش رومانیایی آن تنها در سال 1523 تکمیل شده است. اما امروزه این مکان در درجه اول مکان دیدنی و مبهوت تاریخی مونت سن میشل است. مناظر که بازدیدکنندگان را به ابی جلب می کند.

15. نمازخانه صلیب مقدس

نمازخانه صلیب مقدس© dreamstime

نمازخانه صلیب مقدس که در کنار تپه سرخ سنگی واقع در صحرای آریزونا ساخته شده است ، از منظر برجسته خود به طرز چشمگیری از محیط اطراف خود نگاه می کند. این کلیسا که در فاصله کمی از جاده Sedona واقع شده است ، در سال 1957 ساخته شد.

طراحی ساده آن و مصالح به کار رفته در ساختمان امپایر استریت ، که در سال 1931 در نیویورک بنا شده است مدل سازی شده است. شکل زاویه ای کلیسا و پنجره های رنگی باعث می شود که در مقابل صخره های ماسه سنگی از زیبایی خاصی برخوردار باشد ، و ویژگی تعریف آن 27- صلیب آهن به ارتفاع متر که مشرف به دره است.

14. کلیسای بوروند بوروند

کلیسای استوایی بورگوند© dreamstime

کلیسای بورگوند استو واقع در یک دره حاشیه نروژ ، به نظر می رسد که از زمان بسیار قدیم در همان نقطه ایستاده است. کلیسای سه تخته سه تخته ساخته شده از غرفه های چوبی ، در پشت بام های سفت و سخت با سرهای اژدهای حک شده محافظت از دروازه ها ، که همه از آن ظاهری شبیه به وایکینگ ها می بخشد. کلیسای قرون وسطایی به خوبی حفظ شده که بین سالهای 1180 و 1250 ساخته شده ، اکنون یک موزه محبوب و جاذبه های گردشگری است.

13. کلیسای ترینیتی گرگتی

کلیسای ترینیتی گرگتی© dreamstime

کلیسای ترینت گرگتی یکی از مکانهای دیدنی و مشهور در جورجیا است که در منطقه ای خلوت و خلوت در قفقاز قرار گرفته است ، و کوه كازبك با آن بالا رفته است. این کلیسا در بالای کوه 2،170 متری واقع شده است و دارای چشم اندازهای نفس گیر است و کوههای شگفت انگیزی در اطراف آن و رودخانه چخری درخشان در زیر آن قرار دارد.

برای رسیدن به کلیسا ، که در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است ، بازدید کنندگان می توانند یا از کوه های شیب دار کوهنوردی کنند یا به سمت قله حرکت کنند. کلیسای گرگتی Trinity به دلیل تنظیم مجزا و زیبایی خارق العاده که در نمایش دارد ، رویای عکاس است.

12. کلیسای سان آندرس زکول

کلیسای سان آندرس Xecul© dreamstime

کلیسای سان آندرس Xecul در ارتفاعات غربی گواتمالا با داشتن نمای روشن و رنگ های واضح ، مطمئناً تهدیدی خواهد کرد که حواس را به خطر می اندازند. بیش از دویست شکل و مجسمه نقاشی شده در دیوارهای بیرونی آن قرار دارد که فرشتگان و جاگوارها در کنار تصاویر از میوه ، ذرت و پرندگان قرار دارند. این صحنه های کشاورزی نشان دهنده اهمیت طبیعت و ارتباط مردم محلی مایاها به سرزمینشان است. کلیسای باروک که در سال 1900 ساخته شد ، ترکیبی جذاب از تأثیرات محلی و استعماری را به نمایش می گذارد و از نظر زیبایی شناسی بسیار بی نظیر است.

11. خانواده مقدس

خانواده مقدس© dreamstime

کلیسای دیگری که مطمئناً برخلاف هر چیزی که قبلاً دیده اید ، La Sagrada Familia در بارسلونا است. در سال 1882 که توسط معمار کاتالان آنتونی گائودی طراحی شده است ، کار در باسیلای زیبا در سال 1882 آغاز شد. نکته قابل توجه ، تا امروز نیز ادامه دارد. در حالی که بیرون ، با نمای های زینت بخش و برج های برجسته ، تقریباً شبیه یک ماسه سنگ غول پیکر است ، فضای داخلی آن به رنگ ها و نور غده است ، که از طریق پنجره های شیشه ای رنگی دلپذیرش جاری می شود.

علاوه بر این ، ستون های عظیمی که یادآور درختان هستند ، از کلیسا بالا می رود ، در حالی که طرح های هندسی شگفت انگیز را می توان در هر کجا که جستجو کردید. یکی از خلاقانه ترین و الهام بخش ترین ساختمانهای روی زمین ، La Sagrada Familia یک اثر هنری است و مانند هیچ کس دیگر.

10. کلیسای سنت جورج

کلیسای سنت جورج© dreamstime

لالیبلا ، در ارتفاعات اتیوپی ، ساخته شده توسط پادشاه لالیبلا ، به عنوان "قدس جدید" ، خانه یازده کلیسای یکپارچه باورنکردنی است. اینها از بالا به پایین به سنگهای زنده ، بین قرن هفتم و سیزدهم ، با مجموعه ای از تونل ها و معابر پیچیده که آنها را به هم وصل می کرد ، احاطه شده بودند.

از این میان ، بدون شک کلیسای سنت جورج مهمترین و چشمگیرترین قطعه است ، زیرا بسیار ریز حک شده از کنار کوه است. این کلیسا که به شکل صلیب یونانی قرار دارد ، به 12 متر ارتفاع می رسد و آثار هنری شگفت انگیز در فضای جوی آن یافت می شود. تا به امروز ، کلیسا و لالیبلا هنوز هم به عنوان یک مکان مهم زیارتی عمل می کنند و یکی از نکات برجسته هر بازدید از اتیوپی است.

9. پناهگاه لاس لاجاس

پناهگاه لاس لاجاس© dreamstime

معماری شیک و زیبای گوتیک احیای لاس لاجاس Sanctuary که در یک رودخانه در رودخانه گوآیتارا در کلمبیا پنهان شده است ، مطمئناً منظره جادویی را ایجاد می کند. این پناهگاه تماشایی که در بین سالهای 1916 و 1949 ساخته شده است ، روی یک پل 130 متری بلند رودخانه قرار دارد که یک آبشار زیبا در کنار آن چشمک می زند.

این کلیسا در فاصله کمی از مرز اکوادور قرار گرفته است ، پس از دیدن معجزه آسا از باکره مریم تاسیس شد و اکنون یکی از محبوب ترین اماکن زیارتی کلمبیا است.

8. قلب مقدس

قلب مقدس© dreamstime

ساکر-کوئور یکی از مشهورترین و مشهورترین نقاط دیدنی در پاریس ، از مکانهای برجسته آن در بالای مونت مارتره ، مناظر خیره کننده ای از شهر دارد. ریحان سفید پوشاننده سفید در سال 1914 ساخته شده است و دارای برخی از معماری های بی نظیر بیزانس است که دو گنبد دارای یک گنبد بزرگ است.

از آنجا که این یک بنای مهم ملی است ، می توان دو مجسمه سوارکاری Joan of Arc و Louis IX که هر دو مقدسین فرانسوی هستند ، در بالای ورودی قوس دار آن پیدا کردید. داخل همان قدر باشکوه است. یکی از بزرگترین موزائیک های جهان گنبد غارنشین خود را می پوشاند. اکنون یک جاذبه گردشگری محبوب ، میلیون ها نفر همه ساله از ساکر-کوور بازدید می کنند.

7. Mezquita از کوردوبا

مسجد کوردوبا© dreamstime

همانطور که از نام آن پیداست ، شگفت انگیز مزکویتا از کوردوبا برای بخش بزرگی از تاریخ خود مسجدی بود. در سال 784 ، حاکمان مسلمان کوردوبا مسجدی باشکوه را در بالای کلیسای کوچک ویسیگوت ساختند و بسیاری از ستون ها و قوس ها را بنا کردند. پوشش فضای داخلی موزائیک های باشکوه و کاشی های سرامیکی بود.

پس از Reconquista ، این مسجد به یک کلیسای کاتولیک تبدیل شد و مناره آن به یک زنگوله تبدیل شد. علاوه بر این ، یک شبستان کلیسای جامع رنسانس در وسط این مجتمع قرار گرفت. یک پناهگاه و یک خانه برای هر دو ایمان در طول قرن ها ، Mezquita از کوردوبا به طور گسترده به عنوان یکی از دستگیرترین نمونه های معماری موریس در اطراف در نظر گرفته می شود.

6. کلیسای فرض ، دریاچه Bled

کلیسای فرض© dreamstime

کلیسای فرض در یکی از زیباترین تنظیمات قابل تصور ، در یک جزیره کوچک در مرکز دریاچه بلد قرار دارد که جلیان آلپ در پشت آن قرار دارد. کلیسای کوچک گوتیک دوست داشتنی که در اواخر قرن 17 ساخته شده است با نقاشی های دیواری زیبا تزئین شده است و تنها با طی کردن یک قایق با سفر در دریاچه می توانید به آن برسید.

نمای سفید کلیسا حتی با شکوه تر به نظر می رسد که در آبهای درخشان دریاچه منعکس شده است و درختان در اطراف آن بالا می روند. یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری اسلوونی ، کلیسا و دریاچه مطمئناً عکس های خارق العاده ای را ایجاد می کند.

5- کلیسای جامع میلان

کلیسای جامع میلان© dreamstime

Duomo di Milano با داشتن یک نمای فوق العاده زینتی و پیچیده طراحی شده ، تقریباً شش قرن طول کشید. یکی از بزرگترین کلیساهای جهان ، شاهکار عظیم گوتیک تعداد زیادی از برج های قوس و قوس های زیبا را به نمایش می گذارد ، در حالی که دکمه های پرواز زیبا از شبستانهای آن خط می کشد.

تعداد زیادی از مجسمه های باشکوه ، نمای بیرونی و داخلی آن را نشان می دهد ، با مجسمه سنت بارتولوموی و محراب های الهی پلروگرینی که در میان آثار هنری بی نظیر آن به حساب می آیند. با وجود تعمیری که در زیر طبقات آن به سال 335 برمی گردد ، Duomo di Milano یکی از مهمترین بناهای معماری ، فرهنگی و تاریخی در ایتالیا است.

4. هاگیا سوفیا

هاگیا سوفیا© dreamstime

یکی از برجسته ترین و نمادین ترین نقاط دیدنی در استانبول ، پر زرق و برق دار Hagia Sophia است که به طور گسترده اوج معماری بیزانس به حساب می آید. کلیسای جامع ارتدکس بعداً در سال 537 میلادی توسط امپراتور جوستینین اول ساخته شد ، بعدا توسط عثمانی ها به یک مسجد امپراتوری تبدیل شد. هنگامی که بزرگترین ساختمان جهان است ، هاگیا سوفیا گنبدی عظیم را که توسط چهار مناره باریک پوشیده است ، ورزش می کند.

اکنون یک موزه محبوب ، فضای داخلی غارنشین آن دارای ستون ها و قوس های بسیار نفیسی است که دارای نقاشی های دیواری و معرق خارق العاده است. در حالی که در ساحل بسفر ، فقط یک سنگ پرتاب سنگ از مسجد آبی و کاخ توپکاپی قرار دارد ، هوجی سوفیا را در هنگام حضور در استانبول از دست ندهید.

3. Hallgrímskirkja

Hallgrímskirkja© dreamstime

اعتقاد بر این است که طراحی متمایز Hallgrímskirkja از کوهها ، یخچالهای طبیعی و ستونهای بازالت یافت شده در اطراف مناظر باشکوه ایسلند تقلید می کند. با ارتفاع 74.5 متر ، یکی از بلندترین سازه های کشور است و از بالای تپه ای که روی آن قرار دارد ، از ریکیاویک بیرون می رود.

این کلیسای مدرن که بین سالهای 1945 و 1986 ساخته شده است به نام شاعر ایسلندی Hallgrimur Petursson نامگذاری شده است ، در حالی که یک مجسمه قابل توجه کاوشگر لایف اریکسون را می توان در مقابل آن یافت. یکی از جاذبه های اصلی پایتخت ایسلند ، Hallgrimskirkja همچنین دارای نمای پانوراما خیره کننده ای از برج آن است تا بازدید کنندگان از آن لذت ببرند.

2. کلیسای جامع سنت ریحان

کلیسای جامع سنت ریحان© dreamstime

کلیسای جامع سنت ریحان یکی از مشهورترین نقاط دیدنی جهان ، کلیسای جامع سنت ریحان به نظر می رسد که به تازگی از یک کتاب از پری های کودک بیرون آمده است. ساخته شده در سال 1561 به دستور ایوان وحشتناک ، ساختمان زیبا با عنکبوت های مسحور کننده و گنبدهای پیاز رنگارنگ بر آن حاکم است و میدان سرخ را در قلب مسکو تعریف می کند.

متشکل از 10 کلیسای مختلف به هم متصل شده ، سنت ریحان با افتخار بسیاری از معماری منحصر به فرد و غیر معمول را نشان می دهد ، با رنگ های روشن و الگوهای چرخاننده در هر کجا که نگاه کنید. اگرچه از نظر ظاهری مشهور است ، اما در داخل همان اندازه جادویی است که آیکون ها و نقاشی های دیواری هر سطح را پوشش می دهند. کلیسای جامع سنت ریحان اکنون در سال 1929 توسط اتحاد جماهیر شوروی ، که واقعاً تخریب آن را در نظر گرفته بود ، اکنون نمادی مهم از کشور است.

1. ریحان سنت پیتر

کلیسای سنت پیتر© dreamstime

از آنجا که شهر واتیکان محل پاپ است و محل کلیسای کاتولیک است ، فقط به این دلیل استدلال می شود که بزرگترین کلیسای جهان را نیز در خود جای داده است: ریحان سنت پیتر. بنا به دستور پاپ ژولیوس دوم به عنوان بزرگترین ساختمان در مسیحیت ، این ریحان بین سالهای 1506 و 1626 ساخته شده است و چهره های افسانه ای مانند برامانته ، رافائل و میکل آنژ در این کار سهیم بودند.

به نام مقدس مقدسی که مقبره آن در آنجا قرار دارد ، باسیلیک دیدنی و جذاب سبک رنسانس با افتخار یک نما و گنبد عظیم را نشان می دهد و میدان سنت پیتر به شکل ستون رنگی به آن منتهی می شود. کفهای آن که از سنگ مرمر پوشانده شده ، بی انتها در پیش روی شما قرار دارد ، با مجسمه های نفس گیر ، آثار هنری قرن ها و گنجینه های درخشان و درخشان. بدون شک یکی از زیباترین کلیساهای جهان ، باسیلica سنت پیتر یک شاهکار معماری با آثار هنری باورنکردنی است که می توانید از آن لذت ببرید.

محمد اسدی بازدید : 528 چهارشنبه 5 شهريور 1399 زمان : 18:30
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 112
  • بازدید سال : 354
  • بازدید کلی : 8587
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی